fredag 13. juli 2012

Femte og nestsiste dag på FISM

Jeg brukte mye av dagen på lectures. Først med to som også har holdt lectures i Oslo, nemlig Joshua Jay og David Stone. Begge disse var gode lectures, men mye av materialet hadde jeg jo sett tidligere.


Deretter var jeg på "masterclass", hvor åtte ulike tryllekunstnere demonstrerte ett triks hver. Jay Scott Berry viste hvordan han fikk en knute til å forsvinne fra et silketørkle, Eric Jones viste en mynt-transposisjon, Michael Ammar viste hvordan han tryllet frem mobiltelefonen sin fra en tom konvolutt, Boris Wild viste hvordan fem tilfeldige kort ble til en royal straight flush, Shoot Ogawa viste et (for meg nytt) move til Ninja Rings (som jeg umiddelbart fikk lyst til å øve inn), Mark Mason viste en genial versjon av classic force (samt en måte å få en mynt til å gå inn i kortesken og havne på toppen av et valgt kort), Michael Weber viste en helt suveren måte å holde overiskt over noen av kortene i stokken på, og Marc Oberon gikk gjennom sin versjon av Any Card Called For.


Jeg var en snartur innom lecturen til Chad Long, som var interessant nok, men jeg måtte gå tidlig for å sikre meg en bra plass på neste lecture...


...som var med Gregory Wilson - et fyrverkeri av en lecture - mannen er et oppkomme av idéer, og i tillegg underholdt han oss med en lommetyv-akt på en stakkers utvalgt, til stående applaus fra salen.


Kveldens Internastional Gala Show var etter min mening det beste av de store showene til nå, men det begynner å bli sent, så hva showet inneholdt får dere lese andre steder. :)


Som avslutning på kvelden så jeg Beat The Wand - en uhøytidelig konkurranse i baren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.